تالارهای پادشاه ایرانی

بازگشت   تالارهای پادشاه ایرانی > خودرو > خودروهای داخلی

خودروهای داخلی تمامی مباحث در مورد خودروهای داخلی در اينجا

پاسخ
 
ابزارهای تاپیک جستجوی این تاپیک

مشخصات فنی ال 90
  #1  
قدیمی 03/07/2007
آواتار Dr.cyrexxx
Dr.cyrexxx Dr.cyrexxx آفلاین است
آماده دریافت درجه
 

جنسيت: مرد
محل سکونت: مشهد
مدرک تحصيلی: ديپلم
پست: 755
سپاس: 9
از این کاربر 286 بار در 244 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 0
به این کاربر 4 بار در 4 پست اعتراض شده
چوب: 611,618
ارسال پیغام Yahoo به Dr.cyrexxx
Talking مشخصات فنی ال 90

موتوربنزینی K7M ، K7J با حجم 1598 ، 1390 سی سی ، چهار سیلندربا هشت سوپاپ قدرت (اسب بخار) 75 - 90 اسب بخار در 5500 دوردردقیقهتورک (کيلوگرم-متر)128 - 112 گيربکسدستی پنج سرعته استاندارد آلایندگییورو 4 ظرفیت سرنشین5مصرف سوخت درخارج شهر
(ليتر در صد کيلومتر)
9.2-10مصرف سوخت در حالت ترکیبی7.3-6.8حجم باک 50 لیتروزن ا1540-1535 کیلوگرمحداکثر سرعت162-175 کيلومتر در ساعتشتاب صفر تا صد11.50-13 ثانيهترمزABS دیسکیچرخها185/65r15 - 165/80 r 14سيستم تعليق جلومک فرسونسيستم تعليق عقبتاچ تایپ ترشن بیم

پاسخ با نقل قول
کاربر زیر بخاطر پست مفید از Dr.cyrexxx سپاسگزاری کرده اند :

5 تاپیک آخر توسط Dr.cyrexxx
تاپیک تالار آخرین ارسال کننده پاسخ نمایش آخرین پست
راهنماي تنظيم صحيح کلاچ موتورسيكلت موتور سيكلت reza53 1 3099 21/11/2008 04:01
ركورد هاي جالب دنياي متورسيكلت موتور سيكلت Dr.cyrexxx 0 1887 21/11/2008 03:59
همه چیز در مورد هوندا 125_cg & cdi 125 موتور سيكلت reza53 2 4770 21/11/2008 03:58
عکس اتومبیل های اعضا مباحث تخصصی خودرو Dr.cyrexxx 0 2046 21/11/2008 03:53
پروژه سيستم قدرتي كيفيتي سیستم های صوتی و تصویری Dr.cyrexxx 1 1752 21/02/2008 07:02


توقف تولید تندر 90!!
  #2  
قدیمی 03/11/2008
آواتار استاد
استاد استاد آفلاین است
مدیر امور داخلی تالار
 
نام: احسان
جنسيت: مرد
شغل: کارمند
محل سکونت: تهران
مدرک تحصيلی: لیسانس
پست: 3,074
سپاس: 5,985
از این کاربر 6,345 بار در 3,022 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 0
به این کاربر 5 بار در 4 پست اعتراض شده
چوب: 939,780
ارسال پیغام Yahoo به استاد
Question توقف تولید تندر 90!!


مدیر عامل گروه خودروسازان سایپا گفت: اگر وزارت صنایع با افزایش قیمت تندر 90 موافقت نکند ، خط تولید آن را متوقف می کنیم .
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ،‌ بذر پاش افزود : اگر افزایش قیمت تندر 90 مصوب نگردد ، اصلاً عقلانی نیست که یک بنگاه اقتصادی محصول تولیدی را با ضرر به فروش برساند چرا که تندر 90 با قیمت کنونی کاملاً زیان آور است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در برخی از دستگاهها تندر 90 ، حدود 700 تا 800 هزار تومان و در بعضی تا 2 میلیون تومان ضرر به شرکت وارد می شود.
وی با بیان اینکه طرف فرانسوی ، قمت قطعات را بالا برده است ، اظهار داشت : امسال طرف فرانسوی چیزی بالغ بر 20 تا 25 در صد افزایش قیمت را بر روی قطعات تندر 90 اعلام کرده ولی ما هنوز نپذیرفتیم ، البته آنها منتظر پذیرش ما نخواهند بود و ماچاره ای جز افزایش قیمت تندر 90 نداریم .
مدیر عامل سایپا به قیمت گذاری ، خودروها بر مبنای قيمت تمام شده اشاره و تأکید کرد : تاکنون سایپا با در نظر گرفتن 4 تا 5 درصد سود ، خودروهای تولیدی را به فروش رسانده و بیش از این نبوده است.
بذر پاش در پایان اظهار داشت: در فروش جدید تندر 90 فعلاً حدود 7 تا 8 میلیون تومان به صورت علی الحساب دریافت می شود تا قیمت جدید مصوب شود
__________________
.
.
(فقط كاربران عضو مجاز به دیدن لینک ها هستند)
زندگی خود را بر چند اصل استوار کردی؟
فرمودند:
دانستم کار مرا ديگری انجام نمی دهد، پس تلاش کردم.
دانستم که خدا مرا می بيند، پس حيا کردم.
دانستم رزق مرا ديگری نمی خورد، پس آرام شدم.
دانستم پايان کارم مرگ است، پس مهيا شدم.
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر بخاطر پست مفید از استاد سپاسگزاری کرده اند :

همه چیز درباره خودروی تندر90 یا l90
  #3  
قدیمی 06/11/2008
آواتار استاد
استاد استاد آفلاین است
مدیر امور داخلی تالار
 
نام: احسان
جنسيت: مرد
شغل: کارمند
محل سکونت: تهران
مدرک تحصيلی: لیسانس
پست: 3,074
سپاس: 5,985
از این کاربر 6,345 بار در 3,022 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 0
به این کاربر 5 بار در 4 پست اعتراض شده
چوب: 939,780
ارسال پیغام Yahoo به استاد
همه چیز درباره خودروی تندر90 یا l90

با سلام
لطفاً تمام مطالب خود را درباره خودروی l90 یا تندر 90 در این تاپیک قرار دهید.
با تشکر

__________________
.
.
(فقط كاربران عضو مجاز به دیدن لینک ها هستند)
زندگی خود را بر چند اصل استوار کردی؟
فرمودند:
دانستم کار مرا ديگری انجام نمی دهد، پس تلاش کردم.
دانستم که خدا مرا می بيند، پس حيا کردم.
دانستم رزق مرا ديگری نمی خورد، پس آرام شدم.
دانستم پايان کارم مرگ است، پس مهيا شدم.

آخرین ویرایش 12/11/2008 توسط : استاد در ساعت 15:39
پاسخ با نقل قول
5 کاربر زیر بخاطر پست مفید از استاد سپاسگزاری کرده اند :

  #4  
قدیمی 10/11/2008
آواتار استاد
استاد استاد آفلاین است
مدیر امور داخلی تالار
 
نام: احسان
جنسيت: مرد
شغل: کارمند
محل سکونت: تهران
مدرک تحصيلی: لیسانس
پست: 3,074
سپاس: 5,985
از این کاربر 6,345 بار در 3,022 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 0
به این کاربر 5 بار در 4 پست اعتراض شده
چوب: 939,780
ارسال پیغام Yahoo به استاد
به گزارش خبرخودرو ، مدير عامل شرکت ايران خودرو گفت: با توجه به افزايش قيمت قطعات و مواد ، در توليد خودرو ال 90 زيان مي دهيم.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، منوچهر منطقي درهمايش اعطاي جايزه ملي کيفيت افزود: رقمي را که سايپا به عنوان ضرر در توليد ال 90 اعلام کرده ، شامل ايران خودرو نيز است.
وي افزود: پيشنهاد افزايش قيمت ال 90 را به کميسيون تعيين قيمت داده ايم که اگر تاييد نشود ، چاره اي جز توقف توليد اين خودرو نخواهيم داشت.
منطقي خاطرنشان کرد : خطوط توليد ال 90 در ايران خودرو ، اين انعطاف را دارد که خودرو ديگري جايگزين کند.
__________________
.
.
(فقط كاربران عضو مجاز به دیدن لینک ها هستند)
زندگی خود را بر چند اصل استوار کردی؟
فرمودند:
دانستم کار مرا ديگری انجام نمی دهد، پس تلاش کردم.
دانستم که خدا مرا می بيند، پس حيا کردم.
دانستم رزق مرا ديگری نمی خورد، پس آرام شدم.
دانستم پايان کارم مرگ است، پس مهيا شدم.
پاسخ با نقل قول
6 کاربر زیر بخاطر پست مفید از استاد سپاسگزاری کرده اند :

  #5  
قدیمی 12/11/2008
آواتار استاد
استاد استاد آفلاین است
مدیر امور داخلی تالار
 
نام: احسان
جنسيت: مرد
شغل: کارمند
محل سکونت: تهران
مدرک تحصيلی: لیسانس
پست: 3,074
سپاس: 5,985
از این کاربر 6,345 بار در 3,022 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 0
به این کاربر 5 بار در 4 پست اعتراض شده
چوب: 939,780
ارسال پیغام Yahoo به استاد
چرا باید قیمت l90 افزایش یابد؟

اگر به روند رشد قیمت ها در حداقل سه سال گذشته توجه کنیم و رشد قیمت ها در انواع کالاهای مصرفی و سرمایه ای را در نظر بگیریم ، تقریباً همه این محصولات افزایش قیمت بسیار زیاد داشته اند . به گونه ای که روند افزایش طی این مدت در بعضی از کالاها به دو برابر هم رسیده است .
بدیهی است ، طی این دوره ، هم قیمت مواد اولیه و هم سایر عوامل تأثیر گذار بر قیمت تمام شده محصول افزایش یافته است . پس طبیعی است که قیمت خودروها هم افزایش یابد . اما تفاوتی که صنعت خودرو سازی در دو خودرو ساز ایران خودرو و سایپا با سایر بخش های تولیدی و صنعتی کشور دارد این است که به دلیل دولتی بودن ، نظارت بر قیمت از طریق وزارت خانه مربوطه اعمال می شود و این امر باعث شده که شرکت های خودرو ساز نتوانند متناسب با افزایش قیمت ها ، خود ، برای قیمت گذاری تصمیم بگیرند . البته برای حمایت از مصرف کننده و جلوگیری از اثر تورمی این محصول مهم بر سایر تولیدات کشور شاید بخش محدودی از این کنترل ها قابل قبول باشد . ولی نباید میزان کنترل و ایجاد محدودیت به حدی باشد که این دو شرکت مهم کشور که خود زنجیره تأمین بسیار گسترده ای با بیش از 1000شرکت تولید کننده دارند صدمه ببینند . در مورد خودرو l90 هم ، همین اتفاق در جریان است . دلیلی ندارد یک شرکت تولید کننده خودرو با ضرر محصولی را تولید کند . لذا من این محدودیت ها یعنی جلوگیری از افزایش قیمت را از سوی هر نهادی که باشد در نهایت به نفع صنعت کشور نمی بینم ، اساساً روش های دستوری در اقتصاد و صنعت نمی تواند از اثر بخشی لازم برخوردار باشد .
آیا اگر قیمت l90 افزایش یابد باز هم مشتری خواهد داشت ؟
ما باید در این خصوص تصمیم گیری را در اختیار بازار قرار دهیم . قطعاً نقطه تعادل پیدا خواهد شد . کشش بازار و تقاضا ، شاخص تعیین کننده ای برای تعیین قیمت یک محصول است . اگر قیمت منطقی نباشد قطعاً مشتری به دنبال محصول دیگری خواهد رفت و جای نگرانی وجود ندارد و قطعاً شرکت رنو پارس هم به دنبال از دست دادن بازار نیست . یک نکته مهم را هم یاد آوری می کنم به دلیل ساختار دولتی دو شرکت خودرو ساز ما یعنی ایران خودرو و سایپا در هر تصمیم سازی باید به عنوان یک شاخص تعیین کننده به منافع ملی توجه شود و در این مقطع ، ثابت نگه داشتن قیمت l90 و سایر خودرو های داخلی در نهایت به تولید داخلی صدمه می زند
ساسان قرباني
كارشناس صنعت خودرو و قطعه سازي
__________________
.
.
(فقط كاربران عضو مجاز به دیدن لینک ها هستند)
زندگی خود را بر چند اصل استوار کردی؟
فرمودند:
دانستم کار مرا ديگری انجام نمی دهد، پس تلاش کردم.
دانستم که خدا مرا می بيند، پس حيا کردم.
دانستم رزق مرا ديگری نمی خورد، پس آرام شدم.
دانستم پايان کارم مرگ است، پس مهيا شدم.
پاسخ با نقل قول
6 کاربر زیر بخاطر پست مفید از استاد سپاسگزاری کرده اند :

  #6  
قدیمی 12/11/2008
آواتار استاد
استاد استاد آفلاین است
مدیر امور داخلی تالار
 
نام: احسان
جنسيت: مرد
شغل: کارمند
محل سکونت: تهران
مدرک تحصيلی: لیسانس
پست: 3,074
سپاس: 5,985
از این کاربر 6,345 بار در 3,022 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 0
به این کاربر 5 بار در 4 پست اعتراض شده
چوب: 939,780
ارسال پیغام Yahoo به استاد
مخبر کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه در بنگاههای اقتصادی ، قیمت کالاها ، برمبنای قیمت تمام شده تعیین می شود ، اظهار داشت : زمان تولید کالا باید کلیۀ عوامل دخیل در تولید ، در محاسبات قیمت تمام شده در نظر گرفته شوند و تندر 90 نیز از این امر مستثنی نبوده و باید با در نظر گرفتن افزایش قیمت قطعات ، کارگر و دیگر عوامل ، قیمت واقعی آن را تعیین نمود.
یوسف نژاد تصریح کرد: متأسفانه در چند سال اخیر ، قیمت خودرو ، با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات رشدی نداشته است ، تا آنجا که شرکت بزرگی مانند ایران خودرو ، بر خلاف برنامه های طراحی شده به دلیل عدم نقدینگی مجبور به کاهش تولیدات خود شد بنابر این اگر از این صنعت حمایت نشود ، خودروسازان به عنوان بنگاههای اقتصادی ، قادر به ادامه حرکت نبوده ، چرا که در آمدها و هزینه ها با یکدیگر هم خوانی ندارند.
وی افزود : به نظر می رسد که باید دولت و وزارت صنایع از افزایش واقعی قیمت خودرو حمایت کرده و هر چه زودتر در تعیین قیمت تندر 90 تجدید نظر نماید.
وی با اشاره به اقدام کمیسیون صنایع در رابطه با قیمت خودرو و تندر 90 گفت: تصمیم بر این است که به زودی در کمیته صنعت کمیسیون صنایع موضوع افزایش قیمت خودروها و تندر 90 مورد بررسی قرار گیرد.
عضو کمیسیون صنایع در ادامه در خصوص قیمت گذاری خودرو اظهار داشت : معتقدم قیمت خودرو ، باید بر اساس سیاستهای وزارت صنایع و حاشیه بازار ، تعیین گردد.
یوسف نژاد در پایان در خصوص اینکه آیا در صورت عدم افزایش قیمت تندر 90 ، توقف تولید آن منطقی خواهد بود ، تأکید کرد: به طور کلی توقف در تولید تندر 90 اقدام درستی به نظر نمی رسد ، چرا که در این رابطه اشتغال و سرمایه گذاری زیادی صورت گرفته است وبا توجه به اینکه در حال حاضر کشور در صنعت قطعه سازی و صادرات موقعیت مناسبی در منطقه و دنیا یافته است بنابراین تعطیلی خط تولید تندر90 نه تنها به نفع کشور و خودروسازان نیست ، بلکه به ضرر قطعه سازان نیز خواهد بود
__________________
.
.
(فقط كاربران عضو مجاز به دیدن لینک ها هستند)
زندگی خود را بر چند اصل استوار کردی؟
فرمودند:
دانستم کار مرا ديگری انجام نمی دهد، پس تلاش کردم.
دانستم که خدا مرا می بيند، پس حيا کردم.
دانستم رزق مرا ديگری نمی خورد، پس آرام شدم.
دانستم پايان کارم مرگ است، پس مهيا شدم.
پاسخ با نقل قول
5 کاربر زیر بخاطر پست مفید از استاد سپاسگزاری کرده اند :

  #7  
قدیمی 15/11/2008
آواتار استاد
استاد استاد آفلاین است
مدیر امور داخلی تالار
 
نام: احسان
جنسيت: مرد
شغل: کارمند
محل سکونت: تهران
مدرک تحصيلی: لیسانس
پست: 3,074
سپاس: 5,985
از این کاربر 6,345 بار در 3,022 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 0
به این کاربر 5 بار در 4 پست اعتراض شده
چوب: 939,780
ارسال پیغام Yahoo به استاد
باید هر چه سریعتر در خصوص افزایش قیمت تندر 90 تصمیم گیری شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: از ابتدا تعیین نرخ برای تندر 90 ، حرکت درستی نبود و باعث ایجاد توقعاتی در خریداران این خودرو و بروز مشکلاتی برای تعیین قیمت واقعی آن گردید .
فولادگر در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : اعلام اینکه تندر90 ، خودرویی ارزان بوده و حدود 9 میلیون تومان خواهد بود ، باعث شد که هنگامی که خودروسازان ، شروع به تولید آن نمودند، متوجه شده که قیمت این خودرو، بالاتر از قیمت اعلام شده می باشد ، به همین جهت به سمت تولید نوع e صفر روی آوردند.
وی اضافه کرد: تولید و عرضه خودرویی e صفر که فاقد کولر و شیشه برقی است با توجه به پیشرفت صنعت خودروسازی در دنیای امروز ، به هیچ وجه مناسب نبود ، بنابر این نوع e2 را که حدود 14 میلیون می باشد را به چرخه تولید وارد نمودند، بنابراین با توجه به مسائل پیش آمده از ابتدا تعیین قیمت برای این خودرو کار درست و منطقی نبود.
وی با اشاره به اینکه یک بنگاه اقتصادی باید سود ده باشد ، تصریح کرد: اگر در شرایط فعلی ، تولید تندر 90 زیان ده است، باید هر چه سریعتر در خصوص افزایش قیمت آن تصمیم گیری شود.
نماینده مردم اصفهان در ادامه گفتگو در خصوص احتمال توقف تولید تندر 90 از سوی خودروسازان گفت: توقف خط تولید تندر 90 ، زیر سؤال بردن تمام تلاشهایی است که برای شروع آن ، صورت گرفته است . چرا که در راستای تولید تندر 90 ، زحمات بسیاری از جهت جذب و مشارکت سرمایه های خارجی صورت پذیرفت که این اقدامات در جهت اجرای سیاستهای اصل 44 نیز بوده است.
فولادگر افزود : بنابراین باید در صورت احتمال توقف آن ، بررسی های بیشتری در زمینه قیمت تمام شده و آنالیز آن و دیگر مباحث بهره وری و مدیرتی صورت گیرد ، چرا که گاهی در اجرای پروژه ها ، هزینه های مدیریت و حمل و نقل بسیار بالابوده و باعث کاهش توان بهره وری می شود.
وی در خاتمه اظهار داشت : تمام این مسائل ، به دلیل دولتی بودن صنایع خودروسازی کشور می باشد. تا زمانی که به سمت خصوصی سازی واقعی حرکتی نشود ، این مشکلات ادامه خواهد داشت ، بنابراین باید صنعت خوروسازی کشور از حالت انحصاری خارج شود تا قیمت خودرو نیز بر اساس عرضه و تقاضا تعیین گردد
__________________
.
.
(فقط كاربران عضو مجاز به دیدن لینک ها هستند)
زندگی خود را بر چند اصل استوار کردی؟
فرمودند:
دانستم کار مرا ديگری انجام نمی دهد، پس تلاش کردم.
دانستم که خدا مرا می بيند، پس حيا کردم.
دانستم رزق مرا ديگری نمی خورد، پس آرام شدم.
دانستم پايان کارم مرگ است، پس مهيا شدم.
پاسخ با نقل قول
5 کاربر زیر بخاطر پست مفید از استاد سپاسگزاری کرده اند :

  #8  
قدیمی 27/11/2008
آواتار استاد
استاد استاد آفلاین است
مدیر امور داخلی تالار
 
نام: احسان
جنسيت: مرد
شغل: کارمند
محل سکونت: تهران
مدرک تحصيلی: لیسانس
پست: 3,074
سپاس: 5,985
از این کاربر 6,345 بار در 3,022 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 0
به این کاربر 5 بار در 4 پست اعتراض شده
چوب: 939,780
ارسال پیغام Yahoo به استاد
واسطه های تامین قطعات تندر90 حذف مي شوند
وزیر صنایع و معادن گفت: تلاش می کنیم واسطه های تامین قطعات تندر90 یا حذف شوند یا قیمت ها را به سمت معقول و منطقی ببرند.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، وي از 27 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در حوزه صنعت و معدن خبر داد.
علی اکبر محرابیان پس از نشست هیئت وزیران گفت : در ستادی که نیمه دوم سال گذشته تشکیل شد هزار و ششصد طرح با حدود بیست هزار میلیارد تومان نیاز سرمایه گذاری در بخش های دولتی و خصوصی برگزیده شد که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی همچنین پیش بینی کرد امسال شمار زیادی طرح های کوچک با حدود هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بهره برداری شود.

وزیر صنایع و معادن ، نرخ رشد تعیین شده در برنامه چهارم برای امسال را 11 و 2 دهم درصد اعلام کرد و افزود : امسال می توانیم به آن برسیم.

محرابیان با رد اخبار مربوط به تشکیل جلسه ای برای تعیین قیمت تندر 90 هم گفت: به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اطمینان می دهم قیمت این خودرو طوری تعیین شود که منافع آنها را تامین کند
__________________
.
.
(فقط كاربران عضو مجاز به دیدن لینک ها هستند)
زندگی خود را بر چند اصل استوار کردی؟
فرمودند:
دانستم کار مرا ديگری انجام نمی دهد، پس تلاش کردم.
دانستم که خدا مرا می بيند، پس حيا کردم.
دانستم رزق مرا ديگری نمی خورد، پس آرام شدم.
دانستم پايان کارم مرگ است، پس مهيا شدم.
پاسخ با نقل قول
7 کاربر زیر بخاطر پست مفید از استاد سپاسگزاری کرده اند :

  #9  
قدیمی 03/12/2008
آواتار استاد
استاد استاد آفلاین است
مدیر امور داخلی تالار
 
نام: احسان
جنسيت: مرد
شغل: کارمند
محل سکونت: تهران
مدرک تحصيلی: لیسانس
پست: 3,074
سپاس: 5,985
از این کاربر 6,345 بار در 3,022 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 0
به این کاربر 5 بار در 4 پست اعتراض شده
چوب: 939,780
ارسال پیغام Yahoo به استاد
گزارشي از تست جاده ای تندر90
پس از ساخت خودرو تست های مختلفی بر روی آن انجام می شود. به طور کلی تست هایی که بر روی خودرو انجام می شود عبارتند از تست های برقی و تست های عملکردی مثل تست عملکرد ابزار داخل اتاق ، تست جاده ای ، تست ترمز و تست نفوذ آب.
کانون ایمنی تست خودروهای نو در اروپا (Euro NCAP) هر اتومبیلی را قبل از عرضه در بازار مورد تست ایمنی قرار می دهد. در آمریکا نیز موسسه دولتی NHTSA خودروها را مورد تست قرار می دهد.
در حال حاضر در کشور ما به دلیل نبود مرکز تست جاده ای خودروسازان داخلی خودروهای تولیدی خود را برای گذراندن مراحل تست به آلمان و انگلستان ارسال می کنند که این امر مستلزم در بر گرفتن هزینه بالایی برای این گروه می باشد.
از دیدگاه احمد نعمت بخش ، دبیر انجمن خودروسازان ، نیاز به راه اندازی مرکز تست جاده ای در کشور بیش از پیش احساس می شود.
از سوی دیگر بهنام خلج ، مدیر کیفی محصولات رنو در شرکت پارس خودرو ، عقیده دارد برای اینکه خودروسازان داخلی بتوانند به سوی جهانی شدن پیش بروند باید به مرکز تست جاده ای مجهز شوند.
گودرزی ، استاد دانشگاه ، تاکید می کند وجود مرکز تست جاده ای در کشور نه تنها موجب افزایش کیفیت خودروهای داخلی می شود بلکه موجب می گردد طراحی خودرو نیز در کشور بومی شود.
در کشور ما تست خودروها با حضور خبرنگاران برگزار نمی شود ولی با توجه به اینکه این قشر از جامعه واسطه ای بین خودروسازان و اجتماع هستند می توانند با اطلاع رسانی دقیق خود کمک قابل توجهی به خودروسازان و از سوی دیگر مشتریان باشند.
اواخر هفته گذشته برای اولین بار درکشور شرکت رنو پارس اقدام به برگزاری تست جاده ای خودروی تندر90 توسط خبرنگاران نمود. آزمایش مدلهای مختلف این خودرو به صورت جاده ای و پیمایش مسافتی حدود 1000 کیلومتر از تهران تا اصفهان و مسیرهای حاشیه ای طی 3 روز توسط خبرنگاران حوزه خودرو انجام شد.
این روزها تندر90 خودرویی آشنا در خیابانهای تهران و حتی شهر اصفهان است. با وجودی که مهمترین مشکل این خودرو از دیدگاه مشتریان آن طراحی و چهره آن به خصوص در بخش صندوق عقب آن است ولی استقبال مردم در زمان پیش فروش مجدد این خودرو نشان داد که حقیقتا زیبایی امری نسبی است !
موتور 4 سیلندر این خودرو با قدرتی معادل 103 اسب بخار به راحتی از عهده به حرکت در آوردن آن بر می آید . این خودرو با مصرف ترکیبی 8/7 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر رکورد خوبی را ثبت می کند. از سوی دیگر ، تندر90 از فضای قابل توجه و راحتی برخوردار است و سرنشینان آن حضوری توام با آرامش را به خصوص در مسافت های طولانی در آن تجربه می کنند.
احساس اولیه رانندگی با این خودرو با شاسی نیمه بلند آن همانند سواری با یک خودروی SUV است که برای افراد بلند قد بسیار لذتبخش است!
شاید به جرات بتوان گفت که قابل توجه ترین خصوصیت این خودرو شتاب بسیار قدرتمند آن است به طوری که این احساس را خواهید داشت که " نمی توان گاز نداد!"
ترمزهای تندر90 در جلو دیسکی و عقب کاسه ای هستند و مدل E1 و E2 آن مجهز به ABS می باشند . ترمزهای این خودرو نیز در پیست شهر اصفهان نگاههای زیادی را به خود جلب کرد.
در مسیر بازگشت خودروی یکی از خبرنگاران با اتمام بنزین مواجه شد که شاید بتوان گفت از عدم آگاهی نسبت به یک موضوع بود. با فشار کمی بر روی دسته برف پاک کن این خودرو اطلاعات جالبی بر روی صفحه کیلومتر نقش می بندد. از جمله مسافت طی شده از محل آخرین سوختگیری و مسافت باقی مانده تا پایان یافتن بنزین . همچنین میزان مصرف سوخت خودرو در لحظه واحد را می توان مشاهده نمود.
در پایان باید به صندوق عقب بسیار جادار این خودرو اشاره کرد که با گنجایش 540 لیتری خود از عهده انتقال سوغاتی های حجیم گروه به خوبی برآمد !
با توجه به خصوصیات این خودرو سهم خوبی از بازار برای آن پیش بینی می شود.
در انتها باید خاطر نشان کرد که آزمایش تندر90 برای خبرنگاران از حیث تجربه مستقیم بسیار ارزشمند بود.
منبع:"خبرخودرو"





__________________
.
.
(فقط كاربران عضو مجاز به دیدن لینک ها هستند)
زندگی خود را بر چند اصل استوار کردی؟
فرمودند:
دانستم کار مرا ديگری انجام نمی دهد، پس تلاش کردم.
دانستم که خدا مرا می بيند، پس حيا کردم.
دانستم رزق مرا ديگری نمی خورد، پس آرام شدم.
دانستم پايان کارم مرگ است، پس مهيا شدم.
پاسخ با نقل قول
7 کاربر زیر بخاطر پست مفید از استاد سپاسگزاری کرده اند :

  #10  
قدیمی 03/12/2008
آواتار استاد
استاد استاد آفلاین است
مدیر امور داخلی تالار
 
نام: احسان
جنسيت: مرد
شغل: کارمند
محل سکونت: تهران
مدرک تحصيلی: لیسانس
پست: 3,074
سپاس: 5,985
از این کاربر 6,345 بار در 3,022 پست سپاسگزاری شده
اعتراض ها: 0
به این کاربر 5 بار در 4 پست اعتراض شده
چوب: 939,780
ارسال پیغام Yahoo به استاد
مراسم رونمایی از فیس لیفت تندر 90 ، با حضور جمعی از مدیران گروه خودروسازی سایپا ، در شرکت پارس خودرو برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مدیر عامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع سایپا در این مراسم گفت: تندر 90، از نقطه نظر تکنینکی و تحقیقاتی ، خودرویی بسیار مطلوب و قابل قبول در سطح دنیا و ایران می باشد و آینده بسیار خوبی را برای این خودرو پیش بینی می کنیم.
دکتر زارعی افزود : استراتژی سایپا در برنامه سمت 90 کاملاً مشخص است ، چنانکه مرکز تحقیقات موظف است هر 30 سال یک فیس لیفت برای خودروهای تولیدی سایپا برنامه ریزی و اجرا نمایند .
وی اظهار داشت : این گروه دو محمل برای حرکت دارد که یکی برنامه استراتژیک کل سایپا برای خودروهای جدید و خودروهای فیس لیفت و دیگری روش اجرایی کردن آن است ، که هر دو در کنار هم راه خود را یافته و در حرکت هستند.
وی گفت : زمانی که خودرو در خیابانها حرکت مینماید کلینیکی از آن گرفته می شود ، چرا که حتماً باید نقطه نظرات مشتریان دیده شود و سپس از دست اندرکاران و صاحب نظران ، دعوت می شود و در مرد خودروتندر 90 این اتفاق صورت پذیرفت.
مدیر عامل مرکز تحقیقات و نو آوری سایپا با اشاره به اینکه این خودرو، برای 50 تا 10 سال آینده خودرویی مطمئن پیش بینی شده است ، اظهار داشت : با توجه به نیت و استراتژی سایپا تندر 90 اساساً خودرویی آینده دار است و بر همین اساس کلینیکی از این خودرو گرفته شد. تا آنچه به دست مشتریان می رسد یک گام جلو تر رفته و خودرویی مطابق با ذائقه و سلایق ایرانیها ، طراحی و تولید گردد.
زارعی با بیان اینکه اول چیزی که در نظر سنجی ها مطرح بود تغییرات ظاهری این خودرو بود ، تصریح کرد: در مورد تزئینات داخلی ، مصرف کنندگان نظری ندانشتند و آنچه که مردم را نگران می کرد ، مشکل ظاهری این خودرو بود.
وی در ادامه به تغییرات ظاهری این خودرو شاره کرد و گفت: سپر و چراغ جلو و عقب و صندوق عقب این خودرو در فیس لیفت جدید تغییر نموده است و تغییراتی در موتور و تزئینات داخلی ان داده نشده است ، چرا که در مورد بحث قوای محرکه و فرمان پذیری ، این خوردو ، در کلاس بسیار خوبی قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تغییرات اساسی در این خودرو داده نشده ، این خودرو به راحتی می تواند تستهای مورد نظر را طی کند و تغییرات کوچکی که هم داده شده از ابتدا با اطلاع شرکت رنو رسیده است.
وی افزود : در سه ماه گذشته گروه کاری با شرکت رنو تشکیل شده است تا کار به تولید انبوه برسد و نمایندگان هر دو شرکت نیز مشخص گردیده اند و در برنامه داریم که تا سه ماه اول سال 88 این خودرو به بازار عرضه خواهد شد





__________________
.
.
(فقط كاربران عضو مجاز به دیدن لینک ها هستند)
زندگی خود را بر چند اصل استوار کردی؟
فرمودند:
دانستم کار مرا ديگری انجام نمی دهد، پس تلاش کردم.
دانستم که خدا مرا می بيند، پس حيا کردم.
دانستم رزق مرا ديگری نمی خورد، پس آرام شدم.
دانستم پايان کارم مرگ است، پس مهيا شدم.
پاسخ با نقل قول
7 کاربر زیر بخاطر پست مفید از استاد سپاسگزاری کرده اند :
پاسخ

سایت های اجتماعی



کاربران در حال دیدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 

(نمایش-همه کاربرانی که این تاپیک را مشاهده کرده اند : 12
club rocker, hajmajid234, hamedcracker, hosam2, keiany.kia, KING, majidbahrami, ML90, shsshs1, محمد206, جواد ف, دنیز
ابزارهای تاپیک جستجوی این تاپیک
جستجوی این تاپیک:

جستجوی پیشرفته

قوانین ارسال
شمانمی توانید تاپیک جدید ارسال نمایید
شمانمی توانید پاسخی ارسال نمایید
شمانمی توانید پیوست ارسال نمایید
شمانمی توانید پست های خود را ویرایش نمایید

کد بی بیفعال است
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کدهای HTML غیر فعال است

مراجعه سریع


زمان محلی شما با تنظیم GMT +4.5 هم اکنون 08:34 میباشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2006 - 2014 ParsiKing. All Rights Reserved to Parsiking Group
دامین های زیر جهت ارائه خدمات در مالکیت سایت پادشاه ایرانی می باشد
parsiking.com - parsiking.biz - parsiking.org - parsiking.net - parsiking.in - parsiking.ir
vBCredits v1.4 Copyright ©2007 - 2008, PixelFX Studios